Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz

















NA TÉMA...
... čtrnáctky mají na kahánku



| | |



Poslední dobou stále slyším volání po fotkách 14 Tr. Rozhodl jsem se aspoň trošku přiblížit a připomenout léto 2011, kdy posledním jihlavským 14 Tr zvonil umíráček. Pojďme se tedy vrátit na chvíli v čase.



Na prvním snímku vidíme vůz Škoda 14 Tr evidenčního čísla 37, který 2. března 2011 za ranního rozbřesku zastavil na Masarykově náměstí s linkou C. V těchto chvílích ještě nikdo netuší, že je to jedna z posledních jízd tohoto vozu.





Chtěl bych poznamenat, že ještě do května 2011 vyjížděly 14 Tr poměrně často a pravidelně. Nyní vidíme vůz evidečního čísla 38 na trhané směně linky C dne 18. dubna 2011.





Vůz 59 dne 21. dubna zatahuje z ranní části linky C.





A je to tedy. Panují první zmínky o odstavení vozu 37. Zde vidíme vůz na poslední jízdě 22. dubna 2011, při které zatáhne vůz do vozovny z ranní části linky E, a už z ní nikdy nevyjede. Zbývá snad ještě dodat, že vůz toho dne vůbec neměl vyjet. Jeho výjezd byl událostí čistě náhodnou.





1. června 2011. Trolejbus čísla 59 se naposledy účastní akce pro navrácení žiraf do Jihlavské ZOO.





26. června 2011. Vůz 59 byl vypraven jako hlavní fotoobjekt pro fotojízdu, která v odpoledních hodinách pokračovala s vozem 294.





59 znovu v akci, ovšem již naposledy. 25. července na dělené směně linky C. Poslední výjezd tohoto vozu do ulic.





Od této chvíle je v tom již 38 sama. Ale ani hrobníkovi na lopatě nedá pokoj. Zde ji vidíme při šlamastice 28. července 2011.





17. srpna 2011. Vůz 38 vypraven na linku E odbočuje do smyčky Motorpal hala.





Díky dlouho trvajícím horkům v srpnu 2011, a kvalitám vozů 26 Tr, vyjížděla 38 poměrně často. Zde ji vidíme 22. srpna 2011, jak se ze záložní pozice přesouvá do pozice aktivní, připravena vyjet na odpolední šejdr linky C.





Že 38 v parném počasí vyjížděla na tejdejší poměry často dokazuje i tento snímek, focený o den později, tudíž 23. srpna 2011. Vůz 38 právě zatáhl do vozovny, jak jinak, než po lince C.





Vůz 59 čekající 26. srpna 2011 na svého nového majitele, který si pro ni během dne přijede.





No, a tuto fotografii, již asi znáte. Vůz 38 jede 14. září 2011 na lince A (kurz E2). Zřejmě poslední fotografie s vozem v provozu. Vůz 38 se objevil na lince ještě krátce 21. září 2011 na ranní části kurzu E2. Fotografie z této poslední jízdy však není známa.



Ke konci snad stačí již dodat pouze pár konečných datumů. Vozy 56 a 60 (záměrně jsem je zde nezmiňoval, snažil jsem se odpíchnout od března 2011) byly navagonovány 15. září 2011. Vozy 37 a 38 už začátkem října stály v areálu vozovny připravené na naložení na vagony, k němuž došlo 13. října 2011.

Fotografie z nakládek vozů můžete shlédnout   NA TOMTO ODKAZU.
Osud všech 14 Tr, které opustily Jihlavu "na lepší" můžete sledovat   ZDE.





| | |






odzkoušeno v IE 9.0  |  rozlišení 1024x768  |  jihlavskymhd.g6.cz  |  © MK & M.J. & Eugen 2006-2013