|
NA TÉMA...
... čtrnáctky mají na kahánku |
| | |
Poslední dobou stále slyším volání po fotkách 14 Tr. Rozhodl jsem se aspoň trošku přiblížit a připomenout léto 2011, kdy posledním jihlavským 14 Tr zvonil umíráček. Pojďme se tedy vrátit na chvíli v čase.
|
|
Na prvním snímku vidíme vůz Škoda 14 Tr evidenčního čísla 37, který 2. března 2011 za ranního rozbřesku zastavil na Masarykově náměstí s linkou C. V těchto chvílích ještě nikdo netuší, že je to jedna z posledních jízd tohoto vozu. |
|
Chtěl bych poznamenat, že ještě do května 2011 vyjížděly 14 Tr poměrně často a pravidelně. Nyní vidíme vůz evidečního čísla 38 na trhané směně linky C dne 18. dubna 2011. |
|
Vůz 59 dne 21. dubna zatahuje z ranní části linky C. |
|
A je to tedy. Panují první zmínky o odstavení vozu 37. Zde vidíme vůz na poslední jízdě 22. dubna 2011, při které zatáhne vůz do vozovny z ranní části linky E, a už z ní nikdy nevyjede. Zbývá snad ještě dodat, že vůz toho dne vůbec neměl vyjet. Jeho výjezd byl událostí čistě náhodnou. |
|
1. června 2011. Trolejbus čísla 59 se naposledy účastní akce pro navrácení žiraf do Jihlavské ZOO. |
|
26. června 2011. Vůz 59 byl vypraven jako hlavní fotoobjekt pro fotojízdu, která v odpoledních hodinách pokračovala s vozem 294. |
|
59 znovu v akci, ovšem již naposledy. 25. července na dělené směně linky C. Poslední výjezd tohoto vozu do ulic. |
|
Od této chvíle je v tom již 38 sama. Ale ani hrobníkovi na lopatě nedá pokoj. Zde ji vidíme při šlamastice 28. července 2011. |
|
17. srpna 2011. Vůz 38 vypraven na linku E odbočuje do smyčky Motorpal hala. |
|
Díky dlouho trvajícím horkům v srpnu 2011, a kvalitám vozů 26 Tr, vyjížděla 38 poměrně často. Zde ji vidíme 22. srpna 2011, jak se ze záložní pozice přesouvá do pozice aktivní, připravena vyjet na odpolední šejdr linky C. |
|
Že 38 v parném počasí vyjížděla na tejdejší poměry často dokazuje i tento snímek, focený o den později, tudíž 23. srpna 2011. Vůz 38 právě zatáhl do vozovny, jak jinak, než po lince C. |
|
Vůz 59 čekající 26. srpna 2011 na svého nového majitele, který si pro ni během dne přijede. |
|
No, a tuto fotografii, již asi znáte. Vůz 38 jede 14. září 2011 na lince A (kurz E2). Zřejmě poslední fotografie s vozem v provozu. Vůz 38 se objevil na lince ještě krátce 21. září 2011 na ranní části kurzu E2. Fotografie z této poslední jízdy však není známa. |
Ke konci snad stačí již dodat pouze pár konečných datumů. Vozy 56 a 60 (záměrně jsem je zde nezmiňoval, snažil jsem se odpíchnout od března 2011) byly navagonovány 15. září 2011. Vozy 37 a 38 už začátkem října stály v areálu vozovny připravené na naložení na vagony, k němuž došlo 13. října 2011.
Fotografie z nakládek vozů můžete shlédnout NA TOMTO ODKAZU.
Osud všech 14 Tr, které opustily Jihlavu "na lepší" můžete sledovat ZDE.
|
| | |
|
|
|